طراحی سایت خبری و امکانات مورد نظر در آن چیست؟

امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات و اینترنت ، اطلاع رسانی و خبررسانی به یکی از رکن های اصلی در این حوزه تبدیل شده است و افراد و شرکت های مختلف درصدد راه اندازی یک سایت خبری برای اطلاع رسانی به جامعه هدف خود چه عمومی و چه تخصصی هستند . اینجاست که طراحی سایت خبری مهم میشود !

با داشتن یک سیستم مدیریت محتوای قوی و طراحی وب سایت خبری می توانیم کلیه کار ها و عملیاتی که مربوط به ویرایش کردن و نوشتن ، منتشر کردن و نظارت بر روی اخبار است را به شکل کاملا آنلاین انجام دهیم و به کاربران و افراد مختلف سطح دسترسی های متفاوتی بدهیم تا با توجه به جایگاهی که دارند از اطلاعات وب سایت ما استفاده نمایند . در طراحی وب سایت خبری و طراحی پورتال خبرگزاری می توانیم از امکانات جانبی دیگری هم استفاده نماییم همانند بخش خبرنامه سایت ، بخش نظرسنجی، مدیریت تبلیغات گوناگون و غیره .

سایت خبری باید به سرعت لود شود و در طراحی سایتhttps://farazeweb.ir  و گرافیک آن بهتر است از زبان های برنامه نویسی مثل CSS3 برای style دهی به وب سایت و هم چنین زبان طراحی سایت Html5 را به کار ببریم استفاده از زبان برنامه نویس Css3 در کاهش حم وب سایت بسیار می تواند کمک کننده باشد.

در طراحی سایت های خبری مهم ترین عنصر در هسته آن ، اطلاع رسانی سریع و بدون دردسر است . و به گونه UI و UX آن باید طراحی شود که کاربر بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند .

در طراحی سایت خبری چه امکانات و ویژگی های وجود دارد ؟

امکان بارگذاری اخبار در کمترین زمان و امکان گزارشات اخبار به صورت گزارش ، یادداشت ، مصاحبه و ….
پنل نوتیفیکیشن برای اطلاع رسانی از اخبار جدید وسیستم عالی برای گردش خبر ( سردبیر و خبرنگار و …. )
قابلیت ثبت نام و ورود برای کاربران
خبرنامه و یکی دیگر از بهترین کارها می توان این باشد که یک محیط ایجاد شود که خبر های مرتبط با خبر جاری را نشان دهد.
قابلیت سفارشی سازی دسته بندی ها :دسته بندی منظم بر اساس موضوع خبر و تاریخ انتشار.یک وب سایت خبری باید دسته های خبری زیر را شامل شود :
تولید محتواhttps://farazeweb.ir/content-production  اخبار سیاسی، اخبار ورزشی، اخبار اجتماعی، اخبار علمی، اخبار فرهنگی، اخبار اقتصادی و …
و هر یک از این دسته ها باید زیر گروه های جزئی مناسبی داشته باشند، برای مثال اخبار ورزشی باید شامل زیر گروه های اخبار فوتبال، اخبار والیبال، اخبار ورزش های رزمی، اخبار ورزشی داخلی و اخبار ورزشی خارجی و … باشد.
قابلیت اتصال سایت به سرویس ربات تلگرام
قابلیت اتصال سایت به اپلیکیشن های موبایلی
امکان تعریف تگ خودکار

مطلب پیشنهادی برای شما:   معرفی تجهیزات و شیشه آلات آزمایشگاهی و کاربرد شان

ریسپانسیو و واکنشگرایی در طراحی سایت: امروزه بیشتر کاربران اینترنت را کاربران موبایلی تشکیل می دهند و ریسپانسیو بودن وب سایت ها برای جذب این نوع کاربران اهیت بسزایی دارد. البته مساله ریسپانسیو بودن برای وب سایت های خبری از دیگر انواع وب سایت بیشتر اهمیت دارد.

زیرا افراد معمولا زمانی که در اتوبوس، مترو و یا در حال حرکت از جایی به جای دیگر هستند با استفاده از اسمارت فون خود اخبار مطالعه می نمایند و این مساله اهمیت ریسپانسیو بودن وب سایت خبری را چند برابر می نماید.
جستجو پیشرفته در سایت
قابلیت ارشیو خبر ها
ارائه نسخه PDF از هر خبر
قابلیت ثبت نام و ارسال خبر توسط خبرنگار
امکان خواندن RSS
امکان تعریف بینهایت نویسنده برای انتشار خبر

امکان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی: باید امکان اشتراک گذاری اخبار و مطالب وب سایت های خبری در شبکه های اجتماعی فراهم گردد تا کاربران بتوانند به سادگی اخبار را با دوستانشان به اشتراک بگذارند تا آنها نیز به وب سایت خبری مربوطه جذب گردند.

چند زبانه بودن: ایجاد امکان مطالعه اخبار برای افراد به زبان های مختلف بسیار ویژگی خوب و منحصر به فردی است که موجب می گردد میزان اعتماد افراد به وب سایت نیز بیشتر گردد.

امکان عضویت برای دریافت اتوماتیک اخبار: باید افراد بتوانند به سادگی در خبر نامه وب سایت خبری عضو شوند و انتخاب کنند که کدام دسته از اخبار برای آنها ارسال گردد.

ایجاد محتوا در فرمت های مختلف: این روزهای افراد به محتواهای ویدیویی و المان های دیداری بیش از نوشتار علاقه نشان می دهد لذا وجود محتواهای دیداری علاوه بر آنکه موجب می گردد که محتواها برای کاربران جذاب تر باشند، اعتماد افراد را به صحت اخبار را نیز جلب می نماید.

محتوای با کیفیت مهمترین تبلیغ شما در گوگل https://farazeweb.ir/google-ads است.

حتما یک محیط کانتنت برای نسحه ی متنی هر خبر را داشته باشید چرا که در بهینه سازی و سئو سایت بسیا اهمیت دارد.
بالابودن سئو سایت برای بهتر دیده شدن توسط کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. به گونه ای که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نظیر گوگل در صفحات ابتدایی قرار بگیرند تا شانس بازدید آن افزایش یابد.

مطلب پیشنهادی برای شما:   خرید V2Ray یک VPN پرسرعت و ارزان

امنیت بالا و امکانات امنیتی عالی و به روز برای جلوگیری از حملات امنیتی با انگیزه های سیاسی ، قومیتی و یا خرابکارانه با پشتیبانی از آخرین پروتوکل های امنیتی.
امکانات ظاهری نمایشی در طراحی سایت خبری:
نمایش تیتر خبر : قابلیت تنظیم نحوه نمایش ، فونت ، افکت و اندازه تتیر اصلی خبر. محدودسازی تعداد کارکتر قابل پذیرش آن.
نمایش فیلدهای خبری : پشتیبانی از نمایش روتیتر، تیتر، زیرتیتر، نویسنده ، لید ، متن خبر
ساعت و تاریخ خبر : نمایش تاریخ و ساعت انتشار خبر. امکان نمایش تاریخ بصورت های مختلف کوتاه یا طولانی. امکان لینک بودن این تاریخ به صفحه ای در آرشیو خبر که به کاربر اجازه می دهد به تمامی اخبار آن روز دسترسی یابد. پشتیبانی از نمایش چند دقیقه قبل ریال دو ساعت و نیم قبل ، یک روز قبل ، یک هفته پیش و …

تعیین خروجی خبر : خروجی عمومی، News Ticker ، Breaking News ، خروجی های ویژه ، خروجی پیامکی SMS و یا تلکس
نمایش گروه خبری : امکان نمایش سرویس یا گروه خبری مربوط به خبر تا مخاطب بتواند با کلیک روی آن به دیگر اخبار آن گروه دسترسی پیدا کند.
نمایش تعداد ویزیت خبر : قابل استحصال بودن تعداد دفعات مشاهده شدن خبر در طراحی سایت خبری
نمایش منبع خبر : آیکون منبع ، نام منبع ، آدرس سایت منبع ، عنوان و لینک مطلب مورد ارجاع در سایت منبع
نمایش عکس اصلی خبر : عکس اصلی با امکان کلیک خوردن و نمایش عکس در ابعاد واقعی بصورت جاوااسکریپت بهمراه افکت. نمایش اطلاعاتی نظیر : نام عکاس یا منبع عکس به همراه لینک یا ایمیل عکاس ، تاریخ ثبت تصویر ، طول و عرض تصویر، فرمت تصویر ، اندازه فایل ، عنوان و توضیح عکس ، تعداد دفعات مشاهده ، امتیازات داده شده به عکس.
پس می توان گفت که اگر یک وب سایت خبری به خوبی طراحی شود و اصول ایجاد یک وب سایت خبری خوب و مناسب در آن رعایت گردد می تواند عملکرد بسیار موفقی داشته باشد و کاربران بسیاری را جذب نماید.